Kipróbálom!

 

A november eleji hosszú hétvégével befejeztük az idei szezont, a téli hónapok alatt pedig az oktatás és a gépek ápolása kerül előtérbe. Ha szeretnéd kipróbálni a vitorlázórepülést, nézz vissza a weboldalra márciusban akkor minden aktuális információt itt meg fogsz találni ezzel kapcsolatban.

A 2018-as szezontól a PW-6 idei utolsó áthúzásáról készült képpel búcsúzunk. Találkozunk tavasszal!

 

Mikor lehet kipróbálni

A vitorlázórepülő szezon tavasszal a jó idő beköszöntével indul és egészen az ősz közepéig tart. Április elejétől október végéig minden hétvégén és ünnepnapon repülünk, amikor csak az időjárás lehetővé teszi. Jó idő – és megfelelő szabadidő – esetén hét közben is szoktunk repüléseket szervezni.

Gépek a hangár előtt

Egy szokványos üzemnapon a csapat reggel 9 óráig gyülekezik a repülőtéren, majd a reggeli eligazítás után a nap hangárpakolással kezdődik. Az eligazításon beszéljük meg a napi feladatokat, gépelosztást, az esetleges földi munkákat, stb. Hangárpakolás után, a napi repülőgép ügyeletesek átnézik a gépeket, majd kihúzzák őket a starthelyre. Az első gép általában 10 körül szokott felszállni.  A nap végén – naplementekor – a gépeket elpakoljuk a hangárba, majd egy eligazítással zárul a nap.

Repülni vágyó vendégeinket elsősorban hétvégén és ünnepnapokon 11 és 17 óra közt várjuk, a május elejétől szeptember végéig tartó időszakban, ilyenkor ugyanis több esély van kicsit hosszabb repülésekre is. Előzetes bejelentkezés nem szükséges, de ha több főről is lenne szó akkor érdemes felvenni a kapcsolatot  (1-2 nappal előtte, vagy aznap reggel) hogy biztosan beleférjen az összes felszállás a napba. (A nyári nagy melegben előfordulhat, hogy jóval napnyugta előtt befejezzük a repülést, vagy kora délután szüneteltetjük) Szeretnénk külön felhívni a figyelmet, hogy bár mindenkit szívesen látunk, időpont foglalást nem tudunk biztosítani, ám elmúlt évek tapasztalati alapján elmondhatjuk, hogy szinte mindig bele szokott férni a repülés, előzetes jelentkezéstől függetlenül. A vitorlázórepülés erősen időjárásfüggő sport, esős idő vagy túl nagy szél esetén nem szoktunk repülni – bizonytalan időjárás esetén sajnos még kevésbé tudunk konkrét időpontokat ígérni.

Fontos megjegyezni, hogy bemutató repüléseink elsősorban toborzási célokat szolgálnak. Érkezés után a starthelyen kell jelentkezni. Érdemes 15-25 perc várakozással számolni a felszállás előtt – ezalatt le lehet ülni a starton és megfigyelni a fel és leszállásokat, illetve klubtagjaink szívesen válaszolnak bármilyen kérdésre.

A Repülés

Budapest a KA-7 Rhönadlerből

A vitorlázórepülés kipróbálására a legalkalmasabb mód egy iskolakör repülése – kezdő pilótáink is ilyen repülések során tanulják meg a repülőgép vezetést, és jutnak el első egyedüli felszállásukig. Az iskolakör nagyjából 6 perc időtartamú repülés a repülőtér közvetlen környezetében, ami alatt megtapasztalható a csőrlés nem mindennapi élménye, a környező táj és a vitorlázórepülés szépsége. Csőrlés során kevesebb, mint fél perc alatt jutunk fel 300-350 m-es magasságra! Megfelelő időjárás esetén – ha lehetséges emelkedni – a repülés meghosszabbítható, megcsodálható Budapest és környéke akár 1000 m-es magasságból illetve bepillantás nyerhető a repülőgépvezetés fortélyaiba is. A repülésekre mindig oktatói jogosítású, tapasztalt pilóta viszi el látogatóinkat.

A 6 perces bemutató iskolakör repülés egy 8000 Ft értékű támogatói jeggyel vehető igénybe, az ennél hosszabb repülés további 300 Ft/perc költséggel jár. Fizetni a helyszínen kell, (készpénzben, Forintban) a leszállás után. A fizetésről természetesen nyugtát adunk. Előzetes egyeztetés esetén lehetőség van vontatásból történő felszállásra, ebben az esetben nagyjából 6-10 000 Ft többlet költséggel kell számolni, viszont ilyenkor garantálható a hosszabb repülés gyengébb időjárási viszonyok közt is. (pontos árakat csak konkrét esetben tudunk mondani)