Repülőgépeink

Schleicher Ka-7 “Rhönadler”

HA-5052, HA-5058, HA-5064, HA-5023

Az ’50-es években tervezték, Németországban. Kétüléses kiképzőgép, fa szárnyakkal, fém-rácsszerkezet törzzsel. Stabil repülési tulajdonságai, jó kezelhetősége, olcsó fenntartása teszi a mai napig népszerűvé, klubunkban is ilyen gépeken képezzük a növendékeinket. Klubunk négy ilyen repülőgéppel is rendelkezik, így a hatékony kezdő képzés mellett is mindig jut idő, hogy vendégeink is kipróbálhassák a vitorlázórepülést.

  • Fesztáv: 16 m
  • Hossz: 8,15 m
  • Üres súly: 280 kg
  • Max. súly: 485 kg
  • Siklószám: 26 @ 83 km/h

Politechnika Warszawska PW-6U

HA-5080 (M8)

A PW-5-ös kétüléses változata, a növendékek a PW-5 típus előtt ezzel a géppel repülnek néhány felkészítő felszállást. 1998-ban emelkedett el először a földtől, teljesen kompozit repülő. Klubunkban ezen a gépen lehet elsajátítani a távrepülés alapjait, de a legtöbbször a repülést kipróbáló vendégeink számára is rendelkezésre áll. Kényelmes, jól vezethető, jó teljesítményű kiképzőgép. Magyarországon kizárólag mi rendelkezünk ilyen típusú repülőgéppel!

  • Fesztáv: 16 m
  • Hossz: 7,85 m
  • Üres súly: 360 kg
  • Max. súly: 546kg
  • Siklószám: 34 @ 94 km/h

Politechnika Warszawska PW-5 “Smyk”

HA-7004 (M9)

1993-ban repült először, Lengyel gyártmányú, teljesen üvegszálas kompozit építésű. Könnyű kezelhetősége miatt, nagyon jó gyakorló gép, klubtagjaink az első egyedül megrepült 3 órás feladat után ülhetnek át a KA-7-esekből. Ebben a gépben már földön állítható háttámla és rugózott futómű van.

  • Fesztáv: 13,4 m
  • Hossz: 6,2 m
  • Üres súly: 186 kg
  • Max. súly: 300kg
  • Siklószám: 32 @ 92 km/h

Grob G102 Astir Cs77

HA-3472 (M1), HA-4502 (M2)

1974-ben repült először, ez volt a német Grob Aircraft első saját tervezésű vitorlázógépe. Üvegszálas kompozit anyagból készült, behúzható futóművel és vízballaszttal is el van látva. Jó repülési tulajdonságai, masszív felépítése, kényelme tökéletes kezdő táv- és versenyrepülőgéppé teszi. Klubunk két ilyen géppel is rendelkezik.

  • Fesztáv: 15 m
  • Hossz: 6,75 m
  • Üres súly: 250 kg
  • Max. súly: 450kg
  • Siklószám: 38 @ 98 km/h

Grob G102 Club Astir II

HA-4040 (M4)

Az Astir CS77 módosított törzsű változata. A neve is elárulja, hogy klub kategóriájú kezdő versenyzésre is alkalmas, ezért fix futóművet kapott és nem vizezhető. Teljesen kompozit építésű, harmonikusan vezethető repülő.

  • Fesztáv: 15 m
  • Hossz: 6,8 m
  • Üres súly: 250 kg
  • Max. súly: 400kg
  • Siklószám: 37 @ 98 km/h

Schempp-Hirth Discus B WL

HA-4050 (M5)

1984-ben kezdték meg a gyártását, elődjéhez a Standard Cirrushoz nagyon hasonló törzse, de kettős töréssel ellátott trapéz szárnya sokkal nagyobb teljesítményre képes. Üveg- és szénszálas kompozit gép, behúzható futóművel, 184 literes vízballaszttal, állítható fej- és háttámlával, levegőben is állítható lábpedálokkal és winglettel van felszerelve. Csendes, rendkívül kezes repülő, nagy teljesítménnyel, nagyobb távok repüléséhez, haladó versenyzéshez.

  • Fesztáv: 15 m
  • Hossz: 6,68 m
  • Üres súly: 251 kg
  • Max. súly: 525 kg
  • Siklószám: 42 @ 105 km/h

Alexander-Schlicher ASW-20L

HA-4027 (M6)

1977-ben repült először, nagy teljesítményű, nagyon jól vezethető ívelőlapos repülő. Cserélhető “fülekkel” rendelkezik, így fesztávolsága 15 vagy 16,6m. Nem csak teljesítménye miatt, hanem tágas és kényelmes kabinja miatt is kiválóan alkalmas hosszú távrepülésre és versenyzésre.

  • Fesztáv: 15/16,6 m
  • Hossz: 6,82 m
  • Üres súly: 277 kg
  • Max. súly:454 kg
  • Siklószám: 42,5 @ 100 km/h